reisijutud

Kliimapagulased

leave a comment »

Järgmised kolm kuud oleme terve perega Tenerifel, Meelikese praktikat tegemas. Jagasime sedasi, et tema oma kursaõdedega kirjutab rohkem praktikaga seonduvast ja mina rohkem niisama elust-olust.

Öömaja leidmine oli oodatust keerulisem. Oleme küll saare põhjaosas, aga hinnad on siiski turistide poolt kõrgele aetud ja “pikaajalise” rendi osas meid keegi jutule võtta ei soovinud. Alguses proovisime läbi kohalike (enamasti hispaaniakeelsete) kinnisvaraportaalide. Omajagu aega ja vaeva läks nende läbikammimisele ja kui kümmekond kandidaati oli välja valitud, hakkasime agentide/omanikega suhtlema. Kirjadele vastamise protsent oli ümmargune null. Helistades saime enamasti jutule, 1-2 olid sellised, kes inglise keelt mõistsid, aga noh, keegi meiega äri teha ei soovinud.

Siis oli selge, et peame vana hea turismimajutuse poole pöörduma, proovisime nii TripAdvisori kui ka Booking.com kaudu, aga lõpuks ikkagi Airbnb aitas hädast välja. Tingisime ja kauplesime, mis suutsime, aga pikajalise majutuse hindadele lähedale ei saanud. Eks meil oli ka nõudmisi nii asukoha (autot siin ei ole), interneti kui ka magamistubade arvu suhtes. 3 tundus miinimum, et saaks vajadusel kas ennast, lapsi või siis ämma isoleerida, et 3 kuud üheskoos sõbralikult vastu peaks. Algne plaan oli, et võtame ühe külalistetoa ka, aga hind läks ikka liiga käest ära.

Novot. Ja kuna reisiseltskond on suur, siis järgmine samm oli lennupiletite pealt optimeerida. TLL-TFN  (Tenerife North, lähim lennujaam meile) mõne valge inimese lennufirmaga ei tulnud kõne alla. Põhimõtteliselt tähendas see siis kahte päeva seiklemist, esmalt Riiga, sealt Ryanairiga Stansteadi, edasi hotelli. Järgmisel päeval Stansteadist Tenerife lõunalennujaama ja sealt veel 80 km öömajani. Kogu selle rõõmu eest maksime 800 eurot, ehk siis umbes-täpselt 160 euri nägu.

Eriti rahul olen ma Stansteadi öömajadiiliga, seal on kohe lennujaama lähedal Holiday Inn Express, ja 87 EUR eest saime majutatud 5 inimest koos hommikusöögiga, mis oli üllatavalt rikkalik. Lapsed muidugi seda hinnata ei osanud, nemad sõid ühe kohaliku küpsetatud viineri (see oli isa poolt kohustuslikuks tehtud), ülejäänud aja vohmisid ainult Nutellaga kaetud saiu süüa.

Ainus viperus kogu reisi jooksul oli Stansteadi lennujaama pakihoius, tahtisme oma suuremad kohvrid ööseks sinna jätta, et ei peaks hotelli ja tagasi vedama. Kell oli pisut enne südaööd ja selgus, et kotte sinna jätta pole võimalik. Üritasin sel teemal natuke diskuteerida, aga selle peale ähvardati turvamehed kutsuda – eks iga asja jaoks on esimene kord :). Pakihoiu teema läks mulle ikkagi hinge, kirjutasin Trustpilotisse selle kohta arvustuse.

Üldiselt sellistel raskematel hetkedel isegi lapsed saavad aru, et pole mõtet vanemate ajusid trukkida, tundub nagu käib mingi klõps ja hakatakse tegutsema olukorra lahendamise nimel. No et ei ole päris selline ih-ih-hii-ah-ah-haa lõbus reisiõhkkond, aga egod tõmmatakse tagasi ja tegutsetakse kontsentreeritult ühise eesmärgi nimel. Miskipärast meenub, kuidas me Gruusias lasime ükskord pimedal tuttaval endale öömaja sebida – elus on ikka igasuguseid veidraid valikuid tehtud :).

Öömaja on meil vinks-vonks, kahe suurema linna San Cristóbal de La Laguna (ehk hellitavalt La Laguna) ja Santa Cruz de Tenerife (e. Santa Cruz) vahel. Eks nad siin sisuliselt on ühte sulamas, nt. tramm käib kahe linna vahel. Mingil põhjusel on korterid ehitatud ringis ümber sisehoovi (nagu araabiamaades) ja kuna õues on ikkagi nii soe, et akna tahaks lahti hoida, siis on kenasti kuulda, kui mõni naabrilaps kisab või keegi öösel valjemalt norskab. Aga noh, sellised linnas elamise võlud, paar päeva lihtsalt läks harjumiseks.

Pärast kohalejõudmist võtsin mõned päevad töölt vabaks, et sisse elada ja ringi vaadata. Lähim rand on meil Las Teresitas, esimesed päevad oli 30 kraadi kuuma (pidavat ka kohalike jaoks palju olema), käisime seal vähemalt korra päevas. Liiv  igatahes oli nii kuum, et palja jalaga naljalt kõndida ei kannatanud. Rand ise muidu väga mõnus, kivivalliga kaitstud,  lained on leebed ja laste jaoks ideaalne. Vesi ja rand on India ookeaniga võrreldes väga puhas, pole päris supisoe, pisut ikkagi jahutab. Autoga on sinna 25 min sõitu, ühistranspordiga läks meil esimestel kordadel pea kaks tundi. Nüüdseks oleme asjale enam-vähem pihta saanud ja suutnud selle aja 50 min peale optimeerida.

Ühistransport on 1.05 ots ja alates 5. eluaastast peavad kõik maksma, nii et meie jaoks on auto rent sisuliselt sama hinnaga. Mingid soodsamad tunnipileti süsteemid on vist ka, aga sellele pole veel detailideni pihta saanud. Kohalikele on muidugi hinnad paremad, näiteks saartevaheline liiklus ja kui nad tahavad mandrile (emamaale) lennata, siis riigi poolt on lennupiletitele 75% soodustus. Päris mõistlik, arvestades, kui kaugel nad ülejäänud riigist asuvad.

Liiklus on siin pigem keeruline, palju ringteid, mahasõite ja mägise piirkonna tõttu ka käänulisi, kitsaid ja järske tõuse-langusi. Ämm igatahes keeldus siin sõitmast, Meelike on pisut optimistlikum, lubas proovida. Praegune plaan on nädala sees ühistransporti kasutada ja nädalavahetustel auto rentida, et oleks vähe mugavam ja saaks ka kaugemaid kohti vaadata. Käisime näiteks kohalikus pärdikupargis (Monkey Park), kus lastele väga meeldis, lisaks ahvidele oli seal sadu merisigu lahtiselt ringi jooksmas, sai neid toita ja niisama taga ajada. Möödaminnes käisime ka Tejita rannas – mõnus tuuline, suured merelained ja tore tumedat värvi liiv.

tejita

Ämm kaotas lennukis rahakoti ära, seda me siin punnisime nii-ja-naapidi kätte saada, helistasime, täitsime formulare ja käsime isegi spetsiaalselt lennujaamas kohal, aga ei miskit. Ses mõttes on nüüd kord majas, et kui midagi kobiseb, toad kraamimata, lapsed virisevad, toit pole mokka mööda vms., tõmbame kohe taskuraha nulli ja siis on jälle tip-top.