reisijutud

Viimane reis – Dubai

leave a comment »

Dubiasse lendasin läbi Moskva. Шереметьевоs kohe selline tuttav õhkkond, inglise keelt eriti rääkida ei taheta ja aeg-ajalt kostub mahlakat venenekeelset ropendamist. Mingi tehnilise viperuse pärast jäi lend 3h hiljaks ja tõsteti meid teise lennukisse. Õues oli -1 ja vaesed hindud olid päris hädas lennukisse saamisega, paar sentimeetrit oli lörtsi maas, aga neil ainult sandaalid varba otsas ja suvised õhulised halatid. Igatahes, kohale me jõudsime ja seekord lasti viperusteta üle piiri. Jõudsin täpselt hommikusöögi alguseks (6:30) kohale.

Pärast väljamagamist (mina pikast reisist, P suurest pummeldamisest) läksime Mall of Emirates‘i kaubamajja suusatama. Metrooga polnud varem siin sõitnud, nii et läksin uudistama. Või noh, ta sõidab eraldi kõrgendatud tasapinnal, nii et päris klassikaline metroo ei ole. Neil on siin näiteks Etisalati nimega (kohalik suurim mobiilioperaator) metroojaam, hullult uhke värk, suurem kui meie lennujaam. Alguses oli stalkerilik tunne, praktiliselt ühtegi inimest polnud, parklad tühjad, ainult turvamehed ja piletimüüjad. Pärast tuli ikka täitsa täis see metroo. Viisakas värk, ainult et oleks võinud mõne kinnihoidmiskoha rohkem panna, meie P’ga hoidsime näiteks konditsioneeriaugust kinni, et pikali ei kukuks. Ühtegi araablast ei näinud, nende jaoks on see metroosõit ilmselt ikkagi liiga matslik tegevus.

Üllatavalt hästi oli neil kogu see suusavärk organiseeritud – ühest järjekorrast pilet, teisest jopp ja püksid (L arvates pigem kittel), kolmandas sisestasid oma kaalu ja pikkused, neljandast said siis selle põhjal varustuse kätte. Nõlv ise on 400m pikk. Muidu päris pull värk, ainult et tõstukid liiguvad üpris aeglaselt. Seal vist mõte on selles, et kuna üle poole inimestest sõidab niisama tõstukiga edasi-tagasi ja neile pole see kiirus eriti oluline. Lauaga sõites ei saa nagu sooja sisse, enne lõppeb nõlv ära ja siis vaja jälle tõstukile külmetama minna.

Ööbin koolituskeskuses, mitte päris konspektide peal klassiruumis, ikka täitsa korralik hotellituba anti. Selline kompaundilaadne värk, ilgelt mugav, 5 minutit jalutamist hotellist klassiruumi ja hoiad 2h transpordiaega kokku, nagu naksti. 3 korda päevas antakse head tšurkavärki süüa, nii et väga mõnus. Esimest korda elus sõin näiteks aprikoosimaitselist mannavahtu. Maitses nagu Turbo näts ja tõi endaga kaasa ilusaid lapsepõlvemälestusi.

L. tuli päev hiljem ja käisime Deiras (kohalik “vanalinn”) turisti panemas. Sõitsime paadikested lahe peal (25 senti, osa transpordiliinist)

2015-04-06 16.27.26

ja käisime souk‘is  jalutamas. Päris pisike on teine ikka. Siin muide on bussiootepaviljonid kinnised ja konditsioneeritud. Inimesi näeb seal harva, aga no vähemalt ei haise need siis ka kuse järele (kahes käisime kohe huvi poolest nuusutamas). Samas venelasi liigub siin palju, aga ilmselt on siis ametlike pellerite kontsentratsioon piisav.

2015-04-06 18.21.30

Päeval on mingi 32-35 kraadi õues, aga õnneks on nii palju kõrgeid maju ümberringi, et joodikupäevitust seekord ei saanudki. Õhtul vedelesime L. hotelli katusebasseinis, 16 korruselt on ikka päris kena vaade – meri, tuled ja isegi Burj Khalifa paistis kätte.

Koolitusega on nagu tavaliselt. Tulin Eestist Dubaisse selleks, et teha üle skaibi koolitust kahele Dehlis resideeruvale hindule. Aga noh, õnneks oli kõik lihtne ja sirgjooneline. Näiteks selleks, et saada E/// kontorist korraga Skype’ (mille kaudu ma oma ekraani šheerisin) ja meie rakenduste pilti näha, pidin:

• kasutama kaasavõetud lisatelefoni, et püsti panna 4G hotspot
  • tegema VPN’i meie koduvõrku
  • käivitama oma Linuxi masinas Windowsi virtuaalmasina, et saaks teha VPN’i E/// võrku
  • E/// võrgust läbi kahe serveri ühenduma operaatori võrku
  • kui kõik see tehtud, siis kolm tagurpidi tunnelit tegema, et rakenduse pilti ka näeks

No ja üpris varsti kukkus siis kas minu 4G võrk maha või oli hindudel elektrikakestus, nii et regulaarselt sai neid samme uuesti proovida. Samas, koolitus sai kenasti tehtud ja naudingutes kärnad eriti ei sügele ka. Nimelt majutati meid Mövenpicki viietärnihotelli otse Jumeirah rannal, nii et patt oleks nuriseda.

Tuleb tunnistada, et kogu see Jumeirah piirkond (väiksema palmisaare ümbrus) on üpris meeldiv ja imposantne, hästi palju klaasi, betooni ja kõrgeid maju, aga oma teatud võlu sellel on. Hullult lakutud ja põhjalik on see olemine – veesilmad, muruplatsid, väljakud ja iga viimne tänavakivi on paigas. Eriti õhtuti on vinge, majad on valgustatud, temperatuur läheb mõistlikuks ja nende kunstlike (restoranide ja poodidega ääristatud) lahesoppide juures oli väga mõnus õhtuti sörkimas ja niisama uudistamas käia.

L. on õnneks vedanud mind klotse ka uudistama. Näiteks käisime vaatamas Lähis-Ida kõige ägedamat hotelli Atlantis,

2015-04-08 15.05.40

mis asub ühe Dubai palmisaare tipus. Nagu tihtipeale juhtub, siis klots ise on üpris mõttetu (väga lähedale ei lastud ka), aga tee sinna väga tore. Kohalejõudmiseks oli vaja sõita butafooriatrammiga (liigub ainult Jumeirhas, kus on palju turiste) ja monorailiga (see ongi ainult selleks ehitatud, et saaks lahedalt maismaalt Atlantisesse) – mõlemad olid väga mõnusad kulgemised.

2015-04-08 15.29.27

Õhtul vaatasime Burj Khalifa ikka ka ära ja Dubai Mallis vahtisime hiiglasuures (3-korruselises?) akvaariumis kalu. Haid olid seal vist kuidagi kohitsetud, teisi kalasid taga ei ajanud ja sukeldujate (raha eest sai pileti lunastada) vastu erilist huvi üles ei näitanud.

No vot, nüüd tuleb ilmselt väikene paus sissekannetesse, see oli mul viimane reis Regioga. Kokku tuli 19 riiki, 41 lähetust ja 491 komandeeringupäeva – mis siin ikka rääkida, väga tore oli. Pilt kah viimase tööpäeva lõpust: