reisijutud

Töövärk

leave a comment »

Esimene koosolek kliendiga oli meil väga tore (12 inimest käis läbi), alustasime nõks enne kuut õhtul väga põnev oli, ma pole varem selle kliendiga koosolekuid pidanud. Teadjamad inimesed teadsid rääkida, et sama teemat on juba mitu viimast kuud jahutud, aga eks kordamine ole tarkuse ema. Koosolek kestis poolteist tundi, 3 tütarlast mängisid kogu selle aja telefoniga ja minu meelest vähemalt 2 neist ei osanud ka inglise keelt. Iseenesest polnud sellest muidugi probleemi, niipea kui tähelepanu hajus, lülituti automaatselt üle hispaania keelele. No ja ületundide eest makstavat kohalikele, nii et konstruktiivsusele ja kiirelt kojuminekule erilist rõhku ei pandud. Vähemalt ühe mehe tabasin magamas ka. Eriti midagi olulist siin koosolekul ära ei otsustatud, mõne lauslolluse saime tagasi lükata, aga mõne peame ikka tegema ka. Neil on siis mingi reegel, et kui tarkvara/riistvara uuendatakse, siis peab marketing kontrollima, et kogu info pärast uuendamist alles oleks. Meie kontekstis siis on neil vaja, et me ütleks neile 5 “olulist” baasitabelit ja nad enne/pärast migreerimist kontrollivad, et tabelite sisu oleks sama. Ma siis saatsin neile 5 tabelit ja kuidas juurde pääseda, tegime jälle 8 inimesega koosoleku teema arutamiseks ja selgus, et nad ise ei julge baasist midagi pärida. Et kontroll käib sedasi, et mina (Väga Usaldusväärne RU isik) saadan neile .csv formaadis väljavõtte baasist enne ja pärast migratsiooni ja selle põhjal nad siis vaatavad kas kõik on OK🙂. No naera puruks tõepoolest – et muidu meid ei usalda, aga kaks .csv faili mis me neile saadame, neid usaldavad. Ja 8 inimest arutavad tõsimeeli, et see on hea plaan ja absoluutselt vajalik lõpliku dobro saamiseks. Lõpuks nad tegelikult vist jäid ikka uskuma, et tegemist pole mailma parima plaaniga, aga mis teha… policy on selline.

Maru palju auru oleme kulutanud alarmide testimisele ja sellega on igast kino saanud. Näiteks üks päev tuleb Onar  mu juurde 16:03  ja ütleb, et ta leppis kell üks kliendiga kokku alarmidega testimise kella neljaks. See väike pisiasi, et mina neid alarm genereerima pidin ja et oleks võinud mulle ka teada anda, see pole muidugi oluline🙂. Kusjuures ma eelmine päev veel korduvalt rõhutasin, et mul on kuni tund vaja ettevalmistamiseks. Mis seal ikka, kõik pooleliolevad asjad pooleli jätta, sättisin alarmid valmis, aga mees, kes tolleks hetkeks kadunud on, on Onar. Oli teine vahepeal kuskile 6. korrusele ära kadunud, minuga koos testida ei tahtnud ja kliendi mees, kes HPOV poolelt alarme pidi vaatama, see otsustas vobsee  kuskil kolmandas kohas olla. No ja siis Agustin testis veel Saltillost (linn USA piiri ääres). Onar siis korraldas kõigi nelja vahel phoneconfi (tavalise telefoniga, et kõrv ikka kenasti kuumaks läheks; Skype ja klapid on saatanast). Mina siis vajutan “RAISE ALARM” nupule, kliendi mees saab alarmi kätte, teeb kaks kuvapauku (maitea miks, aga neil on vist mitu monitooringusüsteemi), Agustin teeb ka kuvapaugu, et sai alarmi kätte ja siis ongi juba 1/2 alarmi testitud. Nüüd siis sama asi CLEAR alarmiga ka. Vahepeal peab kogu aeg küsima, et kas tohib vajutada, kas said alarmi kätte, kas kuvapauk on salvestatud jne, muidu hajub meestel tähelepanu kohe ära. Mingi tund kulus meil 10 alarmi (20 kliki) testimiseks. Kui tagant ei oleks utsitanud, oleks ilmselt 2x veel kauem läinud.

Üleüldse tundub siin, et töö hakkab kuskil neljast-viiest õhtul. Vist ikka nende maksustatud ületundide pärast, kahtlustan. Hommikul enne kümmet on kontoris raudselt vaikus. Väljavõte vestlusest kolleegidega:

[15:48:53] E: no kui seda enam muuta ei saa, siis võtame need tabelid “puhastusest” välja

[15:50:44] M: jah, nii ilsmelt on kõige mõistlikum. seal friendfinder.positionings tabelis oli tegelt mingi alla 100K krije

[15:50:59] E: see on ikka nii masendav, et kui sa lõikad noaga näppu, siis ei saa plaastrit peale panna, sest kleindi policy ütleb, et enne plaastri panekut tuleb jalaga munadesse lüüa ja nüüd me seisame jalad harkis kogu aeg

[15:51:04] M: ja pärast selle öise skriptiga tõmbab niikuinii need puhtaks

[15:51:35] J: I don’t feel your pain

[15:51:39] J: (devil)

[15:51:54] M: dance like there’s no tomorrow!

[15:52:24] M: kas sina E ka jood õhuti, et tervemõistuslik püsida?

[15:53:14] E: loomulikult, kaine peaga pole seda võimalik taluda :d

[15:53:28] M: me oleme samale järeldusele jõudnud

[15:53:37] M: vahest võtame isegi päeval vapianos õlle

[15:53:45] M: kui ketšup meiega samal ajal kontoris on

Ja siis üks päev üritasin meenutada, et kas mõni koosolek on õigel ajal ja alanud – ei meenunud. Nad siis aegajalt saadavad õhtul kell üheksa järgmise päeva hommikuks kirju mingite jutuajamisoovidega. Mina nii hilja kirju ei loe enam, aga sellest pole ka midagi, kõik need jutuajamised tavaliselt kas jäävad üldse ära, või siis toimuvad peale viit😉

Kohalik projektijuht on siin ikka korralik tropp (on ses valdkonnas omamoodi legendiks muutumas). Ta ikka konkreetselt püüab ainult oma eksistentsi õigustada ja tagumikku kaitsta – ülejäänud inimeste tööd raskendab see oluliselt. Eks ole igasuguseid nähtud aastate jooksul, poleks ausaltöeldes uskunud, et keegi enam nii rööpast välja suudab lüüa. Et mingi kuu aega temaga võidelda on suht maksimumaeg, pärast seda on närvid suht läbi ja igasugune konstruktiivsusealge kadunud. Suht muserdav ja tüütu on selline asi.

A noh, lõpuks ikka jõudsime nii kaugele, et saime MDT (Maintenance Downtime – öine ajaaken, kus saab siis rakendused seisma panna ja ära uuendada). Kogu sisulise töö tegi E. Eestist ära ja mina olen siis nö. pantvang kohapeal, et kui miskit pekki läheb, siis oleks ikka keda peksta. No ja see MDT oli pehmeltöeldes “huvitav”. Kell pool kolm hommikul istume viieekesi (Raul, Mario, 2 kliendi säga) ja paneme tühja. Ja siis samal ajal on Raulil telekonverents veel umbes 10 kliendi töötajaga (ma ei liialda) kes siis aeg-ajalt jälle tulevad-lähevad ja Raul updeidib neile staatust. Kusjuures ei ole mingid peenikesed vorstid, osad on täitsa suured ülemuse. No et meil on siis ~15 inimest usinasti staatust uurimas ja 1 inimene kes reaalselt ka tööd teeb.

Ma tegelt olen mitu korda siin mõelnud, et mis kuradi ime läbi kogu selline kaadervärk kasumit suudab teenida. No ja kui siis MDT läbi sai, siis järgmised 3 päeva on 24/7 valved – iga 4h tagant tuleb rakendusse sisse logida ja vaadata kas töötab ja saata kiri umbes kolmekümnele inimesele. Kusjuures see on veel lihtsustatud variant. Teine variant on, et tuleb 24/7 on kliendi kontoris kohal olla ja vahtida kuidas logid jooksevad. Kodust üle interneti ei tohi, sest see pole “on-site”. Mis sest et füüsiliselt asuvad serverid kuskil karukannis Mexico Cityst väljas üldse. Ja mis sest et viimased 3 nädalat mu meelest nad suurt muud ei olegi teinud, kui et igasuguseid rakenduse ja riistvara alarme testinud. Aga noh, palka makstakse ja pulli saab, nii et rokenroll.

Homme lendame tagasi.

Written by Madis Maks

August 7, 2012 at 7:59 pm

Posted in mehhiko

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: