reisijutud

Külalised Saksamaalt

leave a comment »

Henrik käis külas. Algus polnud eriti paljutõotav, sest terve nädalavahetus pidi taevast mingit plöga sadama, aga lõppkokkuvõttes läks kõik hästi. Reedel, kohe varsti pärast külaliste saabumist, läksime  läksime Aker Brygge’ äärde TGIF’i õhtust sööma, kohe pärast seda, kui olime odavast lennujaamaõllest pisut julgust kogunud. Lingi panin sellepärast, et äkki ma pole ainus ullike, kes senimaani seda akronüümi ei teadnud. No vot, jõime seal siis Norra (senimaani) kõige kallimat õlut (87 NOK) ja osad inimesed sõid ka. Kelnerid hingasid heeliumi ja laulsid sünnipäevalastele sünnipäevalaule, paistis üpris sagedane atraktsioon olevat sealkandis, aga esimene kord oli küll täitsa naljakas, päriselus polnud sellist asja varem näinud. Perroonibaari ja Grünelokkasse jõudsime ka veel tol õhtul, nii et päris korralik tutvumisring.

Kõvasti turisti tegime ka, Songsvanni järve ümber käisime hommikusel jalutuskäigul, Holmenkollenist sõitsime läbi, neil on nüüd uus hüppetorn valmis ja esimene võistlus ka peetud. Üldiselt oli suhteliselt udune ja linnavaatest kottigi näha ei olnud, aga “linnukese” saime ikkagi kirja. Kompenseerimaks eelmise õhtu karmavõlga, käsime Bob’s‘s (kirjutatakse sedasi?) ka ja jõime vanainimestega vastukaaluks Oslo kõige odavamat õlut. Täitsa talutav koht, taaskord. Istusime akna ääres baaripuki otsas, libistasime õlut ja veetsime juttu ajades ja aknast neegreid vaadates mehelikku kvaliteetaega. Esimene sõber ikkagi, kes pika tee Oslosse ette võtnud.

Pühapäev oli täiesti ekstrailus päikesepaisteline kevadilm. Kon-tiki muuseumi võib ka TODO listist maha tõmmata, seal on nüüd käidud. Ja siis aprilli alguses tehti lahti laevaühendus Oslo lähedal olevatele saartele (Hovedøya, Lindøya jt.), käisime siis uudistamas. Metroopiletiga saab sõita laevadel ka, nii umbes tunni tagant nad käivad ja 35 min kulub ringi tegemiseks. Täitsa tore oli.

Õhtul käisime Bla’s bändi kuulamas, seekord oli klaver ja trummid ka pundis, mu meelest oli parem kui eelmine kord. Rahvast oli ka hullult palju, Meelike näiteks tuli hiljem ja saadeti ukselt tagasi. Meelikese nime muidu välkarid pidavat hääldama inglisepäraselt “Me likey”🙂, peaks võib-olla ka adapteerima.