reisijutud

lammas

with 2 comments

Käisime eile pulmas. Väga tore korporantide pulm oli ja seoses sellega ei pääsenud ka erinevate laulude laulmisest. Mulle jättis Dein Tomi esituses “Elu jääb mõistmatuks aktiks” väga sügava mulje. Seal tuleb hästi madala, vihase ka kõva häälega laulda, eriti refrääni:

Ah kui juba mürrrrrrrr-gel, siis mürgel lõpuni!
Ah kui juba unustus, siis olgu täielik!



No vot. See kuidagi jäi mulle meelde õhtul ja suutsin isegi veel veiniste näppudega telefoni meeldetuletuse toksida, et ma järgmine päev otsiks veebist sõnad üles.

Täna hommikul oli vaja Türki sõita, 7:33 ärkasin pisut enne äratuskella ja üritasin uneledes aru saada, et mis ma siis selles laulus ikkagi eile leidsin ja välja mõelda ei suutnud. Küll aga meenus, et mul on pass Iraani saatkonnas viisatempilt ootamas ja passita teatavasti Türki ei lasta.

No lammas mis lammas, ühesõnaga. Leino pidi mu 15 min pärast peale võtma ja ega siis enam midagi teha polnud ka, jäin lootma selle peale, et lasevad mu lennukisse ja piirilt ID-kaardiga üle. Kõige kehvem variant oleks muidugi siis kui riiki lastakse, aga kui 23. tagasi üritan tull, siis öeldakse tutkit, vasja ja saan jõulud lennujaamas veeta.

Enapena, Tartust lasti (uuest jaamast) kenasti lennukisse ja check-in tehti Istanbulini, nii et hullu midagi polnud. Riias sain passikontrollist ka läbi, aga Istanbuli lennukisse laskja hakkas viimasel hetkel kahtlema ja kontrollis kompuutrist üle, et kas lastakse mind passita riiki, või ei lasta. Selgus et passi on ikkagi vaja, mehed tahavad piiril templit lüüa.

Üritasime siis seletada, et ega ma sellest templist väga ei hooligi, peaasi, et lennukisse saaks, küll ma siis Türgis juba järgmisi mehi veenan. Ei uskunud. Neil on see värk, et kui piirilt tagasi saadetakse inimene (hmmm…. kus seda küll varem on juhtunud?) siis peab lennujaam deporteerimise eest maksma, nii et ega neil seal erilist huvi mind lennuki peale lasta polnud Riias. Ja nüüd ma siis isand Kiire sarnaselt veeren tagasi Eesti poole. Pass ootab kuskil DHL’s, loodetavasti Tallinnas, nii et võib-olla ma homme ikkagi lendan järgi läbi Praha.

Muide, Riia-Tartu vahele on Eurolines pannud luksbussi käima 6x päevas – mugavad istmed, wifi, tasuta kohv, 80ndate videod telekas, kuri bussijuht – mis sa hing veel ihkad.

EDIT: Riia-Tallinna vahel käib ikka buss 6 korda, mitte Riia-Tartu vahel…

Written by Madis Maks

December 20, 2009 at 2:52 pm

Posted in läti, türgi

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Türki lausa viisat ju isegi vaja, mingi 20-dollarine kole kleepekas.

    H.

    December 20, 2009 at 8:20 pm

  2. Vanasti oli jah viisat vaja, aga 2008 suvel sai viisavabaks meie jaoks. Ja kusjuures “päris EU” (Saksamaa, Prantsusmaa jne) riikidele lubatavat ka ID kaardiga Türki pääseda.

    trip.ee kirjutas, et tahavad templi järgi vaadata, et sa üle 30 pv. korraga riigis ei oleks vms, aga kõlab kahtlaselt tagurlikult. Ma oleks võinud lasta vajadusel otsaette templi lüüa, ainult paariks päevaks oli minek niikuinii, poleks jõudnud veel maha pestagi…

    vontroba

    December 20, 2009 at 10:35 pm


Leave a Reply

