reisijutud

viisavabadus uae moodi

with 4 comments

Lend algas põnevalt. Esimest korda sattusin lennates äikesepilve sisse, ikka kohe mitu minutit järjest müristas ja lõi taeva valgeks – päris võimas vaatepilt. Hyperioni kolmas raamat tuli silme ette.Igatahes, kui kohale jõudsin, siis algatuseks seisin 55 minutit piirijärjekorras, vähe on asju mida parema meeleda öösel kell kaks teha pärast kuue ja poole tunni pikkust lennureisi. See on ikka ebanormaalne lennujaam kus 1000 inimest peavad tunni ootama et maale saada. Murjam vaatab siis passi eest ja tagant, lõpuks ütleb et mul on viisat vaja. Eks neid lende ja riike ole üpris palju olnud ja ega ma päris täpselt ei mäletanud kas oli viisat vaja või mitte, aga esimene mõte oli, et kurat, kas tõesti pean nüüd minema kuskilt viisatempli saama ja siis 55 min jälle järjekorras seisma. Luges siis mees mulle viisavabad riigid ette, ütles et tema on siin putkas juba 13 aastat töötanud ja et küll tema juba teab neid asju – mingu ma kenasti viisat otsima endale.

Läksin siis mingi immigratsioonikunni jutule, see ütles et tema ei saa midagi teha, suhelgu ma hotelliga. Helistan siis hotelli (ei olnud eriti sõbralikud, kuigi öö maksab seal 4k) ja need ütlesid, et enne hommikut nemad ei saa midagi teha. KLM’i auku siin pole, aga on mingi Maharaba (resisi)büroo, kes tegeleb sisuliselt vist erinevat sorti sebimisega – nende käest sain KLM’i numbri. Õiget tibi polnud kohal ja kui 20 min pärast uuesti helistasin, sain kolm numbrit millest üks polnudki välja lülitatud ja juhatas järgmise (kolmanda) KLM’i tibi juurde. See oskas päris hästi juba inglise keelt, nii et vist suhtelislt kõrgel kohal. Mul oli teooria, et kuna nemad mu viisa olemasolu kontrollimata lennukisse lubasid, siis võiksid aidata ka selle jama lahendada. Nil oli arusaamine teine, abivalmidustja mõistmist oli minimaalselt, soovitas mul oma Eesti reisiburooga suhelda ja kui kuulis, et ma KLM’i elektroonilised piletid otse ostsin, saatis mu mingisse transfeer sektsiooni kus pidavat olema inimesed kes mind aidata oskavad. Muidugi polnud seal kedagi. Klassikaline sita enda kaelast ära veeretamise teema ühesõnaga.

Vahepeal sain Taavi käest kaks KLM’i kohalikku numbrit ja lootsin, et äkki sealt kostub midagi mõistlikumat, aga ei halligi, peale erinevate automaatvastajate kedagi kätte saada ei õnnestunud. Ivo käest õnnestus saada KLM’i (ilmselt siis Hollandis asuva) kõnekeskuse number, Ivo siis helistas neile skaibis, ootas ära kuni kõnejärjekorrast läbi pääses (13 min, oleks ma ise helistanud oleks 13×88 EEK kulunud, telcograde värk) ja võttis mu siis toru otsa – internett on ikka imeline. Tolle tädi kaudu sain vähemalt tagasilennu broneerida ülehomseks, juhul kui midagi paremat ei selgu. Ja seda muidugi väitis ka, et ma ise loll olen ja viisata kohale lendasin. Mulle ikka tundub, et see KLM’i viga ka ikka on ja kui nad mu siia kohale toimetasid, peaks tagasi ka tooma. Kui asi nii kaugele läheb, siis ilmselt pean lihtsalt ütlema, et mul raha tagasilennuks pole. Küllap siis ikka tagasi Eestisse saadavad.

Rohkem nagu teha ei osanud, kell oli neli läbi ja selge oli, et enne hommikut mingid viisaasjad lahenema ei hakka. Läksin siis uurima, et äkki saaks hotellis magada, või niitunnid – kõik oli välja müüdud. “Innustavalt” mõjusid veel Ivo sõnumid külmast Aleksandri õllest, kuigi jah, pesemisvõimalus ja pehme voodi oleks ilmselt paremgi variant olnud. Õnneks leidsin ühe lamamistooli ja see oli päris hea saavutus, 95% magab siin kas põrandal, või tukub ebamugavas toolis. Valjul häälel rääkivatest hindu mehestest ja kädistavatest filipiinlannadest lahti saamine on ilmselt liig utoopiline unistus. Hetkel siis E/// kollid üritavad viisat mulle sebida, eks paistab. 2h pärast on üks lend Eestisse ja järgmine 21h pärast, aga no vast ikka ei pea neid kastuama. Koolituse alguseni on 23h ja 42m.

Written by Madis Maks

October 27, 2008 at 7:30 am

Posted in uae

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kust sulle üldse selline hull mõte tuli, et viisavaba?

    Pisike

    October 27, 2008 at 9:23 am

  2. ega ei mõelnudki. sellest mul enamus probleeme alguse saavad. lihtsalt et meil on vist ainult üks klient kelle juurde minekuks viisat on vaja ja no lihtsalt ei teadvustanud seda viisavärki. kusjuures ma olen varem ju käinud siin😉

    vontroba

    October 27, 2008 at 6:42 pm

  3. Kuid muid rõõme antud olukord ei pakkunud, siis loodetavasti oli ikka lendamisrõõm olemas.

    Tore Naabrimees

    October 29, 2008 at 9:57 am

  4. oo, jaa – 3 päeva kohe. laupäeval 07:00 startisin, koju tagasi jõudsin teisipäeval 22:30, 6h sellest sain hotellis magada, ülejäänud aja erinevatest lennukites, lennujaamades ja bussides…

    vontroba

    October 29, 2008 at 11:37 am


Leave a Reply

