reisijutud

Pakistan – jive, jive

leave a comment »

Äraminek, nagu tavaliselt, oli mõõdukas sahmimine, aga samuti nagu tavaliselt, kõik lõpuks laabus. Reedel nimelt selgus, et minek pole üldse kindel veel ja kui laupäeval see siis kindlaks sai, ei saanud enam reisibürooga ühendust. Aga juba esmaspäeval, tund enne bussile minekut olid piletid mul lennukipiletid käes, nii et hullu ei miskit😉. Suure tuhinaga jätsin muidugi sertifikaadid maha, aga õnneks Ivo Ninja liigub piisavalt kiiresti ja minut enne bussi väljumist sain need paberid ka kätte.

Lennujaamas check-in’s unustasin deodorandi käsipagasisse ja no loomulikult seda kontrollist läbi ei lastud, et üle 100 ml ja bla-bla-blaa. Hea deodorant, kahju minema ka visata. Oleks võinud muidugi demonstratiivselt endale selle pähe valada, aga no ilmselt poleks ka see liiga hea lahendus olnud. Mul olid juba kavalad skeemid välja mõeldud kuidas me selle lennukisse saan toimetada, aga check-in’s oli õnneks normaalne mees, tõi mu koti üles (tavaliselt teevad nad seda ainult dokumentide unustamise korral) ja sain suurema jamata pudeli ringi tõsta.

Frankfurdi lend oli pooltühi ja kuidagi õnnestus mul ära kaotada homse lennu pardakaart, aga õnneks elektroonilise pileti puhul antakse uus tasuta (muidu pidavat kuni 100 EUR’i maksma). Lahore’lend oli ka pooltühi, mingi hirmus suurte käelabadega (ikka oluliselt suuremad kui mul) kohalik naisterahvas istus mul eespingis ja tal oli umbes aastane laps ka kaasas. No mitte üldse ei saanud ta selle lapsega hakkama, virises ja virises kogu aeg ja mu meelest tal häda küll ei olnud midagi, lihtsalt igav võib-olla ja testis seda suurekäelist. Mitte et ma laste kasvatamisest midagi teaks, aga mul on mulje jäänud et igal lapevanemal on käputäis standardnippe ja pärast pisikest katsetamist mõni neist ka toimib, kui laps haige pole, vms.

Piirikontrollis hakati uurima et kus ma siis ööbin Pakistanis (mingi immigratsioonivorm on tarvis täita), tavaliselt seda eriti tõsiselt ei võeta, aga siin krabati pass käest ära ja paluti tagasi tulla kui aadress käes on. Jalutasin siis nagu õige mees terminalist välja (no selline rahulik ja manjana värk nagu Armeenia piiril näiteks), autojuht oli vastas ja tema käest sain aadressi – D.H.A (Defence Housing Authority, mingi kohalik kompaund põhimõtteliselt). Järgmisena selgus, et sellest ei piisa ja oleks tarvis ka majanumbrit jms. – kirjutasin “65”. See ei meeldinud neile. Püüdsin siis seletada, et no mis vahet teil on mis numbri ma sinna kirjutan, kontrollima te ju ei tule ja kui ma jälle terminalist välja lähen, siis võin niikuinii suvalise numbri kirjutada. Liiga mokka mööda see neile polnud, aga ilmselt nad ei viitsinud lolli turistiga vaielda ja lõid templi sisse – tere tulemast Pakistani!

Sekundeerin Uhhuduurile, paistab selline indialaadne riik olevat, ainult et natukene puhtam, odavam ja inimesed pole turistide poolt rikutud (ehk siis on sõbralikud ja ei näe sinus ainult rahateenimisallikat). Mul on siin personaalne autojuht, konkreetselt ainult mind sõidutabki, hommikul viib tööle, passib terve päeva ja õhtul viib siis tagasi, kui just mingi vaatamisväärsusega tutvumine pole. Turvamees on ka veel lisaks, aga tema pole personaalne. Neid istub alati üks käputäis ööbimiskoha juures ja teine käputäis kontori juures, autjuht kamandab siis alati ühe neist kaasa. On teised sellised pisikesed, kõhetud ja argliku silmavaatega, aga püstol on vööl ja minetea, äkki siis ongi kasu kui Osama mind röövima peaks tulema.

Eks ta muidugi piinlik on et nii palju vaeva nähakse minu pärast ja ma alguses üritasin seletada ka, et kes see mind ikka röövida tahab ja milleks see turvamees või nii, aga seni pole veel õnnestunud maha raputada. Inglise keelt nad ei mõista ja põrnitsevad sind oma süütute vasikasilmadega, aga samas see on nende töö, nii et teiseltpoolt jälle nagu imelik neilt leiba hammaste vahelt välja kiskuda.

Öömaja on viisakas (oluliselt viisakam kui see hotell milles ma Indias pesitsesin 3 kuud), mõned veidrused ikka on, näiteks et mul on 18 lülitit ühe toa ja vannitoa peale (kõik töötavad ka, täitsa uskumatu), aga sellistest asjadest pole mõtet ennast häirida lasta.

Mikk sõitis Islamabadist ka siia paariks päevaks, käisime öösel veel söömas – toit on siin väga maitsev ja odav.

Elektriga paistab neil ka kehvasti oleva, päevas ikka õige mitu korda kaob ära ja kõikidel viisakamatel kohtadel on oma generaatorid olemas mis siis vajadusel käima tõmmatakse. Kohalikke selline asi absoluutselt ei häiri, paistab tavapärane olevat. Kontoris on äge vaadata, et kui geneka pealt tehakse elektrit, siis suuremate bosside peakohal jäetakse lambid põlema, tavalised kollid peavad kuvarivalgusega läbi saama voolu taastumiseni. Korra päevas, on neil piirkonniti ka ametlik tunnine elektrikatkestus ette nähtud, üritavad kokku hoida.

Hästi palju on Honda 70 stiilis “võrre” (http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_70) siin liikvel, kogu siinviibimise aja jooksul olen ma ainult kahte teistsugust märganud. Pidavat väga ökonoomsed olema ja mootori suuruse kohta üllatavalt hästi edasi minema. Turvameestel ma olen neid näinud ka siin hommikuti, aga õhtuks kui ma töölt tagasi jõuan on kadunud. Tahaks muidu proovida küll väikse ringi teha. Juutuubist väike video kah selle kohta: http://www.youtube.com/watch?v=4c1WlPqwEoU. Ega nad turvalisusele liigset rõhku küll ei pane siin, kiivritega sõitjaid on vähe ja nendel vähestel on nad kah enamasti 3 numbrit suuremad, nii et kuidagi vitu peas või laperdavad niisama. Tavaline pilt on isa, ema ja laps selle võrri seljas, kusjuures naised istuvad nii nagu daamid vanasti hobuse seljas mitte litsakalt nagu läänemaailmas🙂. Mu jaoks ikka üpris hulljulgelt laveerivad need võrrid autode vahel. Üks wannabe open face kiivriga tüüp õnnestus ka kaadrisse saada, oli teine lihtsalt oma kiivril alumise osa maha saaginud🙂

Written by Madis Maks

May 21, 2008 at 6:24 pm

Posted in pakistan

Leave a Reply

