reisijutud

Õllekas

leave a comment »

Roomast lendame Giovanniga koos Casablancasse. Nagu tavaliselt, põhiuudised on ikka taksojuhtide, hotelli ja lennujaamade kohta, seekord tabas siis meeldiv üllatus, et ükski jobu ei tulnudki ennast lennujaamas pähe määrima. Kohalikud mehed istusid rahulikult autode juures ja lobisesid omavahel. Ära jäi ka tavapärane kauplemine hinna osas, rahulikult ja resoluutselt teatati, et meil on siin fikseeritud hind ja kauplemiseks ruumi pole.

Saime siis kokkuleppele ühe vanemat sorti Mercedese juhiga, kes lubas meid Rabat’i ära visata.  Logises küll hirmsasti suurtel kiirustel, aga mees juhtis kiirteel kaunis kindlakäeliselt kitsede, hobuste ja muude pudulojuste vahel seda suurt masinat. No ja siis paar päeva hiljem kohtasime ühte sellist taksojuhti kes meile konkreetselt järele jooksis ja tipiks jäetud raha tagasi tahtis anda.

Kuna nädalavahetuse oli, siis esimese asjana läksime linna uudistama. On teine Marrakeshi ja eriti just Tangier’ga päris sümpaatne ja rahulik, turiste praktiliselt polnud. Turul käisime mingis pommiaugus kohalikku toitu söömas, puhtuse poolest just ei hiilanud, aga nagu Neeme tavatseb öelda – toit otseselt oksele ka ei ajanud. Ilm oli kena, nii et jalutasime linnas ringi, käisime mingit mereäärset kindlust vaatamas, mingit rohkete inimesesuuruste kiviklotsidega pühakoda kaemas ja päris tüüne oli. Vanalinnas liikus päris palju kolmnurksete kapuutsidega vendasid, sellised villased, aga muidu täpselt nagu klu-klux-klan’i meestel.

Ametlikult oleme vist 4**** hotellis, maailma mastaabis on pigem tegemist keskpärase hosteliga. Siit-sealt tahaks tuba kõpitsemist, dušš ei tööta korralikult jne, aga kõige parem on muidugi see kuidas nad „Do not disturb” silti ignoreerivad uksel. Võib-olla neile makstakse siin tükitöö eest vms, nii et koristamata jäänud tuba tähendab väiksemat palka  – okei, sellisel juhul annan andeks. Giovanni alkoholi ei tarbi, nii et pidin siis üksi kohalikku pedeõlut proovima, kui nüüd kristalselt aus olla, siis tegelikult on õlle nimi ikkagi “Flag”, mitte “Fag”.

Meistrite liiga poolfinaal oli Marokos olemise ajal ja teades, et ega see ilmselt kõige popim spordiala pole, hakkasime juba varakult päeval tausta uurima, et kus saaks vaadata või nii. Kohalikud projektijuhid suure suuga lubasid, et suvalises kesklinna toidukohas näidatakse, aga tegelikult muidugi nii ei olnud. Otsisime päris tükk aega nende juhtnööride järgi, aga peale kohalike kanalite ei näidatud neis miskit.

Olime juba käega löönud ja suvalises kohas kõhu täis söönud, kui siis tagasiteel hotelli märkasime juhuslikult, et mingi telekas näitab jalgpalli tänava ääres. Selgus, et tegemist on mingi kohaliku õllekaga, kusjuures ekstrasümpaatseda omataoliste hulgas. Kuna makaron (see on täiesti positiivne sõna) lisaks alkoholile suitsuhaisu ka ei talunud, siis läksin vaatasin teise poolaja üksinda ära. Minu kujutlustes oli tegemist täiesti vanakooli õllekaga ja kuigi ma ise kunagi õllejoojate mekas (Humalas) käinud pole, siis kujutan ette et midagi selle koha laadset pidi ta omal ajal olema.

Uksest sisse astudes lööb meeldivalt läppunud õllearoom koos suitsuvinguga su pahviks, jalgealune naksub üle klaasiääre loksunud õllest, vastu vaatavad vuntsidega, sõbralikud ja vintis vanamehed. Õlu oli külm, maitsev ja odav, mitte selline pedevärk mida hotellis pakuti. Vennastusime siis kohalikega ja vaatasime jalgpalli. Meeldiv oli.

Öine tagasilend, nii et taksoga sõitsin Casablancasse, kuulasime taksojuhiga Barry White’. You got it together, baby… Lennujaamas jõudsin enne pardale minekut veel 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile ära vaadata. Kõige lõbusam lugu just pole, aga vaadata tasub sellegipoolest.