reisijutud

10 tähelepanekut

leave a comment »

Number 1 – leidsin sellise toreda asja WordPressil nagu “Read the rest of this entry” (maakeeli antud kontekstis vast “loe edasi”). Ehk siis ei pea tervet pikka juttu avalehelt lugema ja saab lingile klõpsates edasi lugeda, kui huvi on. Mulle tundub igatahes puhtam ja elurõõmsam nii.

Number2 – ma pole siinsetel autodel ühtegi “vahtralehte” näinud. Ja kui järgi mõelda, siis ühtegi õppesõiduautot ka mitte. Võimalik, et kui sa ikka sünnist saati kaameli seljas ratsutanud, siis seda ei nõutagi ja tundub lihtsalt mõttetu ajaraiskamiseana. No või siis 10 lamba asmelel viieteistkümne lettitoomine tagab ehk ka automaatselt igavesti kehtivad load ilma igasuguse katseperioodita.

Number3 – kontorist sööma jalutades on üks pisike maja tee ääres. Märtsis, esimest korda sealt mööda jalutades, nägi teine suhteliselt mannetu välja, aga mingid murjamid seal juba tegelesid ta putitamisega. Pole poolt aastatki mööda läinud ja peldik on valmis. Selline, kergerlt roosaka tooniga. Asub teine otse linna läbiva kiirtee ääraes ja ma ükskord kohe huviga otsisin, et kas seal mõni silt ka küljes on, või et kuidas lihtne linnakodanik hoone otstarbest teada võiks saada. Silt täitsa olemas, kiirteepoolsel küljel ja selline pisike, no ikka oluliselt väiksem kui tänava nimi tavalisel paneelelamul. Päris terav kotkasilm pead olema kui tuhised 90km/h mööda kiirteed ja siis selle pisikese päästva sildi üles suudad leida. Ma pole veel juhtunud, et mõni inimene sinna sisse oleks läinud või välja tulnud. Samas, ega kogu selle aja jooksul mis ma seal söömas olen käinud (50+ korda, pakun) olen jala kõndivat inimest maksimaalselt paar korda näinud, nii et pole siin vist suur imestada midagi

Number4 – puhtad T-särgid hakkavad otsa saama. Mõtlesin siis, et saadan pessu ja uurisn hindasid. Kõik oma olemasolevad T-särgid kaalusin püüdlikult läbi ja üritasin leida mõnd mis maksaks rohkem, kui see pesemine siin. Ei meenunud ühtegi sellist. No ja nüüd ma siis pesen käsitsi, erit mõtet pole ju kümmet juurde osta ka, kus ma nad Eestis kõik panen, seal ju psumasin olemas…

Number5 – siin on kiirtoidukett Dajen. Saudide vastus KFC-le. Tualettruumis on udupeen masin, annab poolautomatiseeriutlt käte kuivatamiseks paberit. Kasutusjuhendile on joonistatud, et parema küünarnukiga pressida seal mingit hooba ja küll siis paberit tuleb nii, et vähe pole. No ja sanitaarne ka ja puha. Kummaline on see, et isegi mina, kes ma siinmaal ikka hiiglase kasvu olen, pean kikivarvuli tõusma, et selle hoovani ulatuda. No et mida need kohalikud veel tegema peavad? Tulevad kahekesi ja teevad pätikat, et saaks käed ära kuivatatud?

Number6 – kui sa oled paar päeva tagasi ostnud kilo viinamarju ja siis otsustad nad korraga ära süüa ja pole päris kindel, et kas need on üleküpsenud, või hakkavad lihtsalt halvaks minema, siis mõistlikum on nad ikkagi minema visata

Number7 – kõik saudi taksojuhid pole jobud ja ei taha sind petta. Ühe mehega ajasime pikad jutud maha, tema teadis kolme sõna inglise ja mina kolme sõna araabia keeless. Arve oli 16.60, aga mees pakkus et teeme viieteistkümnega. Leppisime ikka 17 peale kokku ja te oleks pidanud nägema kui püüdlikult ta arvet kirjutas – minu jaoks oleks see umbes sama kui vasaku käega üritada peegelpildis midagi kirjutada. Väga sümpaatne igatahes

Number8 – mõtlesin siin, et kas ja kuidas kohalikud kondoome saavad. Tavakauplustes igatahes silma ei hakka, aga kuna nende sihtotstarbelise kasutamise tõenäosus on siin üpris nullilähedane, siis ma väga tähelepanelikult pole muidugi otsinud ka. Apteegis käisin üks päev (vt. üle-eelmine tähelepanek) ja vot kus seal oli siis alles kondoome. Ma pole nii suuri karpe mujal näinudki, vabalt võis olla, et nad kilo kapa müüvad, no nagu kommi või progandit. Vahemärkuse korras – egemist on riigiga kus abielueelne ja -väline seks on tabu ja et reaalne oht on keskväljakul suure rahvahulga ees keppi saada sellise asja eest.

Number9 – hotellis on maru ägedad joogiklaasid, sellised paksu põhjaga ja õhumull on sees. Alguses mõtlesin, et ainult üks selline “defektiga” on, aga tundub, et mingi murjam on spetsiaalselt ikka vaeva näinud, et igasse klaasipõhja selline äge mullike saada

Number10 – tundub, et suurem suvi hakkab läbi saama, viimastel päevadel eriti üle 40 kraadi pole olnud

Written by Madis Maks

September 1, 2006 at 11:05 pm

Posted in saudi araabia

Leave a Reply

