reisijutud

Hurraa – Eesti on maailmakaardil!

leave a comment »

Ega mul tegelikult polnud plaanis kirjtuada, aga kuna Eesti on saudide suurima (vähemalt formaadilt, arvatavasti ka tiraazhilt) päevalehe uudisekünnise ületanud, ei saa ju mitte vaiki olla. Uudisekünnis on ületatud suisa kahel järjestikusel päeval! Eile oli pisike nupuke ja pilt, kuidas mingi mees Peterburis kunstinäitusel jalutab mööda eestlase tehtud taiesest, mingi selline kummaline asi kus blondiin nukk koos relvade ja lõhkeainega ühte kasti topitud. Mingi sügav pealkiri oli ka, aga usin koristajatädi jõudis lehe aga kahjuks juba minema visata koos pistaatsiapähkli koortega, nii et kunstniku ja taise nimi jäävad müsteerimiks.

Tänases lehes, kolmandal leheküljel, on aga suhteliselt pikk lugu “onu Jamainist”, elab teine Jeddahis, tööl ei käi, sotsiaalabi ei tunnista, endal ja perel hoiab hinge sees prügikastist kasutuskõlblike asjade otsimise ja nende mahamüümisega. Maakeeli kutsutaks “prükkariks” vist teda, aga kuna Saudis taoline ühiskonnakiht puudub, siis pigem vist tegemist lihtsalt mingi asotsiaalse veidrikuga, küllap sellest ka suurima päevalehe huvi sellise tegelase vastu. Ühesõnaga, räägitakse mehe elust-olust ja toimetamisest, artikli lõpus on selline lõik: “While there are indeed many wealthy Saudis, the statistics also show a considereable amount of povertry in the kingdom. The per capita income for 2005 is estimated by the IMF to be about $15 000, below Eastern European countries like Slovakia and Estonia”. Maakeeli võiks see siis kõlada umbes, et kuigi Saudis on palju rikkaid inimesi, siis keskmine per capita sissetuluek on ikkagi madalam kui taolistel Ida-Euroopa riikidel nagu Slovakkia ja Eesti. No ja nagu sellise natuke halvustava altooniga meie suhtes

Iseenesest on see ikka päris kummaline, et kuidas kogu selle õlihunniku otsas hulpides nad suudavad Eestist tagapool olla, aga noh minul oli kohe hea tunne, et mõnitage kaamelikargajad mis te mõnitate Eestit, aga raha on teil ikkagi vähem kui meil😉. No ja ma tahaks näha seda statistikat, kui neil õli ükskord otsa saab.

Muidu Eestist tulin tulema nagi ikka – otse Zavoodist. Kui sai teatavaks, et ma varsti bussi peale pean minema ja kaugele maale sõitma, siis keegi soovitas (vist Magnar), et ma enne lahkumist otusustavalt ja demonstratiivselt lauast püsti tõuseks, tühja õlleklaasi kõva kolksuga lauale lööks ja kõvasti üle kogu saali karjuks: “Nii, kõik! Mulle aitab! Mina lähen ära Saudi Araabiasse!” ja siis kivistunud pilgu, kergelt ebakindla, aga ülbe kõnnakuga kõrtsist välja jalutaks. Mõeldud, ei saanud tehtud. Teine hea soovitus mis kõrva jäi oli, et “Vaata et sa liiga palju ei joo ja naisi ei vaata!”

Kuna toidukohad on tabuteema, siis ma sellest ei tohi kirjutada, muidu ma räägiks, et leidsin ühe väga hea salatikoha töökoha lähedal (vist seesama mille järgi Gerri ka igatsust tunneb aeg-ajalt), nii et nüüd toitun tervislikult ja überhead salatid on seal tõesti. Selline viisakam koht, kelneriga ja puha, ma siis nüüd ei saagi aru, et kui igale menüüs olevale hinnale lisandub “service charge” 15%, kas ma peaks siis teenindajale eraldi tippi ka jätma, või on see juba hinna sees? Kelner on ka paras jobu, nii et eriti nagu ei tahaks anda. Samas pole ju ka tema süü, et ta teenidada ei oska (võib ühiskonna ja koduse kasvatuse jms. kaela ajada, onju ;)) ja eks ikka igaüks tahab leiva peale vorsti ka natukene määrida, nii et dilemma kohe.

Lihtsate toidukohtadega on ses suhtes siin oluliselt parem, seal keegi ei oota et sa jootraha annad, inimesed on siiralt rõõmsad, et sina, valge pikk mees, nende jurde sööma tuled ja toidud on ka väga head. Ma just avastasin ühe uue koha hotelli lähedal – väga maitsev. Ainult sellest ma aru ei saa, et miks nad nii suured portsjonid serveerivad. Riisi tuuaks konkreetselt mingi liuaga, no ja on maitsev küll, aga ei ole mina veel suutnud poolt sellest ära süüa. Isegi Preet saaks sellest kõhu täis, nii hirmuäratavalt suur on see.

Sporti olen ka teinud. Iga päev kohe. Päris hea tunne on, kui sul nüüd lisaks personaalsele basseinile ja mullivannile ka suur jõusaal on koos 30 udupeene masina ja kahe instruktoriga. Ma ükspäev kohe huviga uudistasin kõik masinad läbi, et mis lihaseid nendega siis ka treenida annab ja ausalt öeldes ma polnud osade olemasolust üldse teadlikki. Paari korpulentset vanemat härrasmeest olen ka näinud seal, aga nemad ei jookse trenazhööri (kirjutatakse nii?) peal vaid jalutavad rahulikus tempos. Suheliselt masendav ikka, kui sa kuskil linnas jalutada ei saa ja pead selle jaoks spetsiaalselt jõusaali tulema. Muidu on päris mõnus, etelkas on sul ees, kõrvaklappidest tuleb häält ka ja kuidagi ladusamalt läheb see jooksmine, kui ainut teed ei pea vahtima.

Üks päev läksin basseini ujuma pärast jooksmist, mingi murjam seal sulistas, ma kobin ka vaikselt basseini, pomiseb seal midagi, ma arvasin, et teretab või nii ja hakkan vaikselt ujuma. Kere suhteliselt väsinud juba ka, kulgen seal vaikselt ja basseini teise otsa jõudes hakkan ujumisprille korralikumalt pähe sättima, kui kuulen äkki kuidas mees suure veepladina saatel järele püüab jõud. Selgus siis et mees ujus võidu minuga ja ei jõudnud ära kiita, et küll mina ikka hea ujuja olen. See oli vast mingi 40 aastane mees, ma pärast mõtlesin, et nad on kohati siin ikka uskumatult lapsikud. Hea kurat, et ära ei uppunud või miskit, saudi jaoks oleks ikka sushteliselt ebaväärikas keset kõrbe uskmatuga võidu ujudes ära uppuda…

Üldiselt on päris mõnus pärast 5km jooksmist, kerget hantlitõstmist ja poolt tundi ujumist viimne basseiniots selili ujuda, täiega nagu kass ennast ringutada ja siis lõdvestunult lihtsalt hulpida natukene ja taevas tähti vaadata – vetshnõi kaif, või kuidas seda öeldaksegi.

Written by Madis Maks

August 16, 2006 at 12:15 am

Posted in saudi araabia

Leave a Reply

