reisijutud

toidust

with 2 comments

Hommikuti ma ei söö ja lõunaks on tavaliselt Al Faisaliah keskuses hiinapärane toit. Sellest on pilt ka. Nad iga päev varieerivad pisut erinevate lihatoitudega, aga üldiselt mulle meeldib kõige rohkem riis loomaliha ja vürtsise kanalihaga, nuudlid pole eriti head.

Kohe hiinlaste söögikoha kõrval pakutakse ka väga head toitu, aga seal peab ootama kuni nad küpsetavad. Mina proovisin sellist asja, et kana grillitakse ära ja pannakse ühte potti koos paprika, sibula ja baklazhaaniga. Tundub et neid asju on enne pisut marineeritud kas sidrunimahlas või mõnes muus hapus marinaadis. Pott kaetakse toore taignaga, pistetakse ahju ja hoitakse seal kuni tainas on mõnusalt krõbedaks koorikuks küpsenud. Lavashi sööd kõrvale – imehea.

Õhtuti käin tavaliselt kuskil hotelli lähedal söömas, siin on sellised pisemad kohad kus lihtrahvas söömas käib (st. saudisid pole). Ma olen enamus neist läbi vaatanud ja pidama jäänud ühe türlaste toidukoha juurde. Sellised sümpaatsed tegelased ja väga maitsev toit. Siin olen ka erinevaid asju proovinud aga kõige parem on ikkagi mingi grillitud lihavärk koos salatiga ja kõrvale just ahjust välja võetud tulikuum sai – keele viib alla. Kusjuures ma võin vanduda, et see salat mida nad siin kõrvale pakuvad, siis on jänesekapsas. Ta küll ei näe välja nagu jänesekapsas, aga maitseb täpselt samamoodi… lapsepõlv tuleb meelde.

No ja siis igasugust rämpstoitu meeldib neile hirmsasti süüa. McDonalds on populaarne, siis Kudu, mis on nende kohalik vaste MacDonaldsile (seal on päris head soojad võileivad tegelikult), siis kohalik KFC on neil olemas (mingi QuickChick vms. :)) ja terve hunnik nimetuid kohti kus sa siis niisama mingi burgeri või pisut friikartuleid saad. Friikartulid ongi vist kõige popim toit siin, seda neile meeldib absoluutselt igale poole panna, seal türgi kohas ma pidin ma ka alguses alati ütlema, et nad mu kebabi ja salati sisse friikartuleid ei paneks. Portsjonid on alati väga suured ja rasvaseid asjad neile meeldivad.

Korra olen hotellis itaalia restoranis (Olivio) ka söönud. Väga noobel koht, puhtad ja valged nõud, kõrgi olemisega kelnerid ja kogu muu värk mis peene restoraniga kaasas käib. Mingisugust pasta bella de la fa-fa-faa asja sõin, sisuliselt tegemist siiski makaronidega tomatikastmes. Täitsa maitsev oli, kõrvale anti värskelt küpsetatud saia võiga ja see oli vast isgi parem. Magustoiduks sõin tiramisut ja see oli küll imehea. Sellises udupeenes topsikeses toodi kohale, ma juba täiega nautisin seda maitset ja siis korraga tunnen, et mingi asi ei taha hamba all katki minna. Tulen siis transis tagasi maa peale ja mitte ei taha uskuda, et midagi selle imehea tiramisuga lahti saab olla. Mis seal ikka, kougin siis suust kiletüki välja ja söön tiramisu rahulikult lõpuni (transsi muidugi ei saavuta enam). 

Arve – 400 krooni🙂. Ma pärast seda pole seal enam käinud ka. See hipaanlane Jeff kellest ma vist varem olen ka põgusalt rääkinud, tal makstakse toiduasjad ka kinni, nii et tema käib iga õhtu sushit söömas, rekordarve pidavat 900 krooni olema. Selles türklaste toidukohas saab umbes 70 krooni eest kaks varrast shashlõkki, salatit, 2 suurt värskelt küpsetatud saia (mina üle ühe ei jõua), suure veepudeli ja pool liitrit värsket pressitud mahla (kas siis apelsini, või segumahla mida mina üldiselt eelistan). Pole paha diil mu meelest

Written by Madis Maks

April 2, 2006 at 8:12 pm

Posted in saudi araabia

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Pott kaetakse toore taignaga, pistetakse ahju ja hoitakse seal kuni tainas on mõnusalt krõbedaks koorikuks küpsenud” – kas Rasputinis Volkonski pajarooga oled söönud? sellel on sama süsteem. poti sisu on seal muidugi eestimaine aedvili ja liha. hm.. või venemaine🙂

    kristiina

    April 7, 2006 at 1:01 pm

  2. Pajarooga olen Rasputinis söönud küll, aga see siin Saudis on oluliselt maitsvam, umbes poole suurem, palju liha, sibulat ja paprikat –😛. Muide, täna nägin (ja sõin) siin esimest korda kartuliputru. Täitsa üllatav kohe, senimaani tundus, et peale õli see praadimise nad muid valmistamisviise siin eriti ei tunnista…

    vontroba

    April 7, 2006 at 7:04 pm


Leave a Reply

